ELEKTRONIKA, DÍLNA    testery baterií, zásuvek a žárovek

tester baterií digitální zátěžový

katalogové číslo 50888, EAN
Vaše cena
1 089,- Kč  (900,00 bez DPH)
K ceně je účtován recyklační poplatek 2,00 Kč bez DPH
Skladem V pondělí u vás
DO KOŠÍKU
Otázky k tomuto produktu

Katalog: 50888    Značka: DHC     Balení: Kus


Ke zboží je účtován recyklační poplatek.

Tester je určen pro měření 12V baterií od 200 CCA do 1000 CCA (startovací proud).

Postup při testu 12V baterie:
Připojte tester k baterii. Červené kleště na plusový pól baterie, černé na minusový pól baterie Stisknout tlačítko ENTER a počkat 10 vteřin. Výsledek měření se zobrazuje LED diodami spolu s odečtem napětí na numerickém displeji. Po odečtení hodnot odpojte kleště testeru od baterie. Pozor: pokud tester neodpojíte do 30 vteřin, hrozí přehřátí testeru! Měření neprovádějte v blízkosti hořlavých látek!

1. Stav baterie je správný – rozsvítí se zelená LED dioda O.K. Baterie je v pořádku, lze ji dobíjet. Stav baterie lze dále zjistit hustoměrem (není součástí dodávky)
2. Napětí baterie je správné, ale kapacita baterie není zcela na 100%. Rozsvítí se zelená LED dioda O.K spolu s žlutou LED diodou Weak. V tomto případě zkontrolujte, zda naměřené napětí odpovídá startovacímu proudu baterie. Tabulka s napětími a proudy je na přední straně testeru. Pokud je napětí vyšší, než odpovídá startovacímu proudu, postupujte dle bodu 1. Pokud je naměřené napětí nižší, postupujte podle bodu 3.
3. Kapacita baterie je nedostatečná – rozsvítí se žlutá dioda Weak. V tomto případě je baterie buď defektní nebo nedostatečně nabitá. Pro zjištění, v jakém stavu je baterie, je nutno použít hustoměr. Pokud je hustota elektrolytu nad 1,225 g/cm2 je baterie defektní. Při hodnotě nižší než 1,225 g/cm2 lze baterii dobít a opětovně otestovat.
4. Baterie je defektní – rozsvítí se červená dioda Bad.
5. Zobrazení na displeji:
a) Pokud je napětí baterie nižší, než 12,3V, na displeji se zobrazí c.b. (charge battery). Před dalším testem je nutno baterii zcela nabít. Po nabití je nutno 15-30 minut počkat, než se napětí stabilizuje. Pokud při dalším testu je napětí stále nižší než 12,3V, zobrazí se opět c.b., baterie je špatná a je nutno ji vyměnit.
b) Pokud je napětí vyšší než 13,2V na displeji se zobrazí c.b. (charge battery). V tomto případě zatěžte baterii na několik vteřin například zapnutím hlavních světel automobilu a počkejte, než napětí klesne pod 13,2V. Poté test zopakujte.
c) Po kompletním nabití baterie není napětí stabilní. Počkejte 15-30 minut, než napětí klesne pod 13,2V a poté proveďte test baterie.
Postup při testu dobíjecí soustavy vozidla:
1. Tester připojit k baterii sejným způsobem jako při testu baterie. Stisknout tlačítko ENTER a počkat 10 vteřin. Změří se stav baterie stejně, jako je uvedeno výše. Neodpojujte tester od baterie.
2. Nastartujte motor a nechte běžet v otáčkách 1200 až 1500 ot/min, dokud nedosáhne běžné pracovní teploty. Pozor: nepřibližujte se k pohybujícím se částem motoru. Opět stisknout tlačítko ENTER. Rozsvítí se LED diody LOAD a CHARGING.
3. Odečtěte napětí z displeje – mělo by se pohybovat v rozmezí 13,6V až 14,8V. Rozsvícení červené LED diody signalizuje případný problém s nabíjecí soustavou vozidla (při napětí menším než 13,6V nebo vyšším než 14,8V – vozidlo buď nedobíjí, nebo přebíjí připojenou baterii).

Postup při testu startéru vozidla:
1. Před testem startéru vozidla se ujistěte, že baterie je 100% nabitá.
2. Odpojte systém zapalování, aby motor nenastartoval.
3. Sepněte startér a odečtěte napětí.
4. Pokud voltmetr ukáže 9V nebo méně, startér zatěžuje příliš baterii, nebo kapacita baterie je nedostatečná ke správné funkci startéru.



Další z kategorie testery baterií, zásuvek a žárovek  

Zboží bylo přidáno do košíku




 Pokračovat v nákupu

Dokončit objednávku 

Máte dotaz k tomuto zboží?
Napište nám:





 Odeslat

Zavřít